tisdag 19 november 2013

Nya vanor

Sen ett par veckor så går jag litegrann efter 16:8-stuket på matintag. Eller nja, tiden för hur jag äter.. för jag följer själva tiden, att fasta i 16 timmar och äter under 8 timmar. Däremot har jag inte lagt om kosten så speciellt mycket. Om man ska lyckas riktigt bra ska man väl äta GI eller LCHF, och så långt har jag inte kommit. Vi äter på ett ungefär :-) Men jag känner att det är bra att äta under 8 timmar istället för att äta under 16 timmar, kvällsfikat har inte varit så bra för mig. Och nu sitter byxorna lite lösare bara för att jag skippar kvällsfika, så det är ju en vinst bara det!

Det är ju det där med att träna oxå som borde läggas till, men jag har just lagt en påminnelse (varje dag) om att träna. Och jag hittade ett hiskeligt träningsschema som jag ska modifiera så att jag ens orkar tänka på att göra det, bättre att börja mjukt och vilja träna än att gå ut hårt och bara göra 1 superinsats. Tänker jag.

Inga kommentarer: