lördag 5 november 2016

Lördag, konsertdag, dag 4

Lördag, konsertdag! Vi åker ut till Bernau där vår körledare bott i sin uppväxt. Vi går vid gamla ringmuren runt staden. Fatta, här får vi höra en del historia om krig, slag, hur folk har försvarat sig! Man kan läsa mer här!

 Mariakyrkan är riktigt gammal, det syns liksom överallt.
 Här är en tavla med minnet av svenska soldater som övernattat i kyrkan.
Efter Mariakyrkan tog vi oss med buss till Biernau där vi skulle ha vår konsert. Nu är vi ute på riktiga landsbygden, vi äter lunch först på en grekisk restaurang. Under våra dagar här så har jag varit väldigt förkyld, och jag är lite orolig för om rösten ska hålla eller inte. Mina körkamrater övertygar mig om att det lilla glaset ouzo, som alla blir serverade, kommer att göra susen för halsen. Och jag tro faktiskt de hade rätt. Rösten höll hur bra som helst, och jag tycker att allt lät så jättebra när vi skulle sjunga 😆  Det kan man naturligtvis tolka på några olika sätt..😉 Nedan är vår tjusiga affisch!
 Inuti den vackra kyrkan. Jag har för mig att den här kyrkan inte var så värst gammal, jämfört med Bernaus Mariakyrka, iaf. Vi passade på att ta ett kort på hela kören också.
 Och fullsatt - jag var chockad!
Efteråt fick vi god soppa med hembakat bröd, och vi satt kvar en stund för att varva ner. Innan vi hade tagit oss till vårt boende i Berlin så hann klockan bli mycket, som vanligt :-)

Inga kommentarer: